Wednesday, October 17, 2007

Treningstur i høstjakta - Det er farlig det!



Dagens tur skulle bli en opplevelse av de få. Første etappe gikk til Båntjern. Derneste var det å komme seg opp skråningen på vestsiden av tjernet før det bar oppover (parallelt med midtre Vettali stien) mot Fuglemyra og Rishøgda. Men på denne ellers så fredelige tiden av døgnet i skogen hørte jeg mye bjeffing. Hva kunne alt dette oppstyret være?

Ettersom pulsen økte og behovet for oksygen ble akkut, mistet jeg snart interessen for ståheien. Overraskelsen var derfor stor da jeg plutselig ble oppmerksom på at jeg hadde fått følge av en løs elghund.Vanligvis møter man jo bare settere i denne delen av marka.

Plutselig braker det løs og ut av skogen kommer en elgjeger i full kamo med mord i blikket og ladet børse. Til min store lettelse hadde jegeren kontroll på situasjonen slik at det ble ikke løsnet skudd. Huuuu... Så etter noen intetsigende nikk og mumlende kommentarer forstod jeg at jeg kunne fortsette uten å risikere livet.

Men gudene skal vite at jeg savnet en oransjefarget topplue og refleksvest for resten av turen.

1 comment:

fruktdisken said...

Dette har ALLTID vært et problem på denne tida av året. Jeg har ALDRI vært fan av elgjegere.